Als VanMoof servicepartner bieden wij diensten en ondersteuning voor VanMoof fietsen.
Wij staan klaar om u te helpen met onderhoud, reparaties en andere servicegerelateerde zaken.
Alle aanspraken op garantie van de vanMoof 1-2-3 en 1e serie 5 zijn vervallen!
Wij voeren alleen betaalde reparaties aan uw vanMoof uit.
1. Onderhoudsbeurten: Regelmatige onderhoudsbeurten zorgen ervoor dat uw VanMoof fiets in optimale staat
blijft. Dit omvat het controleren en afstellen van remmen, versnellingen, bandenspanning en andere
belangrijke componenten.
2. Reparaties + Electrische storingen: Als er een probleem is met uw VanMoof fiets, kunt u bij ons terecht voor
reparaties. Wij hebben de kennis en ervaring om eventuele defecten te herstellen.
Let op! Electrische problemen kunnen (zeer) complex zijn, het storing zoeken en verhelpen kan enige weken
duren. Denkt u aan de lader? Zonder lader kunnen wij niets!
3. Software-updates: VanMoof brengt regelmatig software-updates uit om de prestaties en functionaliteit van
uw fiets te verbeteren. Als servicepartner zorgen wij ervoor dat uw fiets up-to-date blijft door de nieuwste
softwareversies te installeren.
4. Onderdelen bestellen: Als u specifieke onderdelen nodig heeft voor uw VanMoof fiets, kunt u deze bij ons
bestellen. Of het nu gaat om een nieuwe batterij, een zadel, een display of andere accessoires,
wij helpen u graag bij het verkrijgen van de juiste onderdelen.
Voordat u uw reparatie gaat binnenbrengen dient u eerst uw fiets tenminste 12 uur op te laden. Na het opladen
drukt u op de resetbutton op de fiets. Indien de storingen dan nog voorkomen, of het opladen lukt niet -
dan kunt u uw fiets bij ons brengen voor diagnose of reparatie.
Denkt u aan de lader van uw vanMoof? Bij een vanMoof fiets dient u altijd een lader mee te nemen, ongeacht
reparatie! Zonder lader kunnen wij niets.
Tevens dient u uw vanMoof in repairmode te zetten via QR bij ons in de winkel, hiervoor heeft u uw telefoon nodig.
LET OP! Electrische problemen bij vanMoof kunnen zeer complex zijn.
- Van de VanMoof 1 en 2 zijn geen onderdelen meer, deze kunnen wij niet meer repareren.
- Van de VanMoof 3 zijn nog wel onderdelen, bij electrische problemen tellen wij €100,- onderzoekskosten - of
de reparatiekosten. Dit vanwege de complexiteit van het systeem, de (vele) arbeidsuren en materialen die
nodig zijn om de diverse problemen uit te sluiten.
Reparatiekosten kunnen aardig oplopen aangezien het vaak om accu- en/of cartridge problemen gaat, dit zijn
dure onderdelen van de fiets.
Mocht het blijken dat het kabelboomproblemen zijn, dan kunnen wij u helaas niet verder helpen. Dit is een
kostbare reparatie (zeer veel arbeidsuren), tevens kunnen wij geen garantie op deze reparatie geven.
- Bij de VanMoof 5 ('oude' en nieuwe serie) tellen wij €100,- onderzoekskosten- of de reparatiekosten bij
electrische problemen. Dit vanwege de complexiteit van het systeem, de (vele) arbeidsuren en materialen
die nodig zijn om de diverse problemen uit te sluiten.
Wij voeren altijd softwareupdates door. Hierop zijn géén uitzonderingen mogelijk!
Het kan zijn dat er functies vervallen die u eerder wel had, het kan zijn dat er functies bijkomen of verbeteren.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Online kunt u een afspraak inplannen voor onderhoud en reparaties.
Voor ons werkt dit fijn, dan hebben wij alle gegevens al weten we wat er komt.
U kunt niet wachten op uw reparatie, zeker bij electrische problemen duren reparatie tot enkele weken.
U krijgt van ons bericht bij statuswijzigingen.